Wij snappen dat u vragen heeft, bekijk onze meest gestelde vragen
Bekijk hieronder de meeste vragen die onze patiënten stellen.
Stel dat ik plotseling pijn heb of ik met spoed bij jullie terecht moet, hoelang moet ik dan wachten?
spoed agenda
Wij houden in onze agenda altijd plek vrij voor zogenaamde spoedgevallen. Dit betekent dat u vaak op dezelfde dag nog geholpen kunt worden. Bij ernstige spoed kunt u als u bij ons patient bent direct langskomen. Bij minder acute gevallen is altijd binnen 1 of 2 werkdagen een afspraak te maken. Kijk hier voor meer informatie.
Ik moet snel naar de tandarts met spoeddienst, hoe kan ik die bereiken?
spoeddienst
Als wij open zijn doen wij de spoed, als wij dicht zijn de tandartsspoedpraktijk. Voor een spoedgeval kunt u direct naar onze speciale spoedpagina.
Hoe snel krijg ik een afspraak zodra ik patiënt ben geworden?
Korte wachttijd
Bij ons profiteren zowel huidige patiënten als nieuwe patiënten van evenveel voordeel. Dit betekent dat u als nieuwe patiënt direct behandeld kan worden. U profiteert direct van alle voordelen die wij binnen onze praktijk aan onze patiënten kunnen bieden. U kunt dus snel terecht. Meestal al binnen 2 werkdagen. Voor speciale gevallen is een intake met een tandarts vaak raadzaam. Neem contact met ons op om patiënt bij ons te worden of een afspraak in te plannen.
Wat is jullie behandel filosofie?
Vaste tandarts
Wij geloven dat een vaste tandarts die een patiënt regelmatig ziet beter in staat is goede diagnoses te stellen en behandelingen voor te stellen. Daarnaast houden we niet van chaos of snel, onder druk, beslissingen maken.
Regelmatige controle
Daarom is er de halfjaarlijkse controle waarbij wij altijd vragen of u nog vragen of wensen heeft, soms ontstaat uit deze controle een behandeltraject dat na een tijd wordt afgerond. Om weer over te gaan op de halfjaarlijkse controle. Er steeds een moment om alles rustig door te nemen en eventuele problemen van te voren en op tijd vast te stellen.
Altijd bereikbaar
U kunt ons daarnaast altijd bellen indien u vragen of wensen heeft. Een paar voorbeelden van vragen kunnen zijn; vragen over scherpe randjes, de stand van de tanden, de kleur van de tanden. Wij hebben liever dat u belt zodat wij u van dienst kunnen zijn dan dat u denkt dat wij u niet kunnen helpen. Voor elke vraag hebben wij een antwoord, en voor elk probleem een oplossing. Als u belt kunt u meestal binnen 2 dagen bij ons terecht zodat wij eens rustig kunnen kijken. Het is ons doel de patiënt tot dienst te zijn. Vanuit een incidenteel consult kunnen dus ook behandelingen komen. Dit moeten steeds weer de beste opties zijn, vandaar dat wij deze consulten ook structureren.
Hoe gaat patiënt worden bij jullie in zijn werk?
Aanmelden als patiënt
Iedereen heeft zijn eigen smaak. Wij merken dat iedereen op zijn eigen manier kennis wil maken met onze praktijk. Daarom horen wij graag hoe wij u kunnen helpen.
Als u graag patient bij ons wilt worden zijn wij daar natuurlijk heel blij mee. Hier vindt u een formulier waarmee u zich kunt aanmelden.
Het kan ook zijn dat u liever eerst een keer in de praktijk wilt komen kijken. Als u liever eerst een kennismakingsgesprek wilt met de tandarts is dit mogelijk. Zo kunt u kijken of u bij onze praktijk en de tandarts het juiste gevoel krijgt.
Hoe gaan jullie binnen de praktijk om met persoonlijke gegevens?
Privacy
Wij houden ons volledig aan de wet AVG. Gegevens worden alleen door ons (en ook alleen de behandelaars die betrokken zijn bij uw behandeling) ingezien. Uw persoonlijke gegevens worden niet gebruikt door derden op wat voor manier dan ook. Als wij meedoen aan onderzoek, van bijvoorbeeld de overheid, dan worden alleen statistische, anonieme gegevens gebruikt.
Bewaarplicht
Verder geldt volgens de wet een minimale bewaarplicht van 14 jaar voor medische gegevens. Wij bewaren uw gegevens zolang als u leeft, altijd, tenzij u anders van ons vraagt. Uw gegevens staan bij ons in een veilig systeem opgeslagen dat door software en hardware goed beveiligd is, ook als wij zelf niet in de praktijk aanwezig zijn. Zo bent u er zeker van dat uw gegevens niet op straat komen te liggen of verloren gaan.
Zwijgplicht
Personeel dat in onze praktijk werkt heeft een zwijgplicht, en kan afhankelijk van hun functie maar een deel van uw gegevens inzien. Derden, zoals verzekeringsmaatschappijen, hebben onder geen enkele voorwaarde inzage in onze dossiers.
Dekt mijn zorgverzekering de hele behandeling?
Zorgverzekeraars
Wij adviseren iedereen die een behandeling ondergaat contact op te nemen met de zorgverzekeraar over eventuele vergoeding, en wel in de volgende redenen.
De tandheelkunde wordt betaalt uit de volgende middelen:
- De basiszorg (alle personen onder de 18 jaar en volledige gebitsprotheses)
- De aanvullende tandartsverzekering die je zelf hebt afgesloten
- Eigen bijdrage
Als je ouder bent dan 18 jaar geldt tandheelkunde als eigen bijdrage, daarom sluiten de meeste mensen aanvullende verzekeringen af. Er zijn veel verzekeraars en hun polissen veranderen jaarlijks, en dus houden wij niet bij wat er wel of niet in de ene of de andere verzekering valt.
Wij hebben in onze praktijk een programma tot onze beschikking waarin de meeste polissen zijn bijgehouden, als wij onze berekening maken kunnen we zien op hoeveel vergoeding u recht heeft. Zo kan er eenvoudig bepaald worden hoe u verzekerd bent en hoeveel deze verzekering specifiek van elke behandeling dekt. Dat is voor u handig en duidelijk.
Dat is handig maar..
Echter, wij kunnen aan deze service geen rechten ontlenen. Als patiënt bent u verantwoordelijk te weten wat uw eigen bijdrage gaat worden. Daarom adviseren wij u contact met uw zorgverzekeraar op te nemen. Zij kunnen u exact vertellen of onze behandeling gedekt gaat worden, en omdat zij de behandeling zullen vergoeden kunnen aan hun uitspraken wel rechten ontleend worden.
Onder welke verzekering vallen mijn kinderen?
Basiszorg
Tandheelkundige zorg valt voor personen onder de 18 in Nederland onder de basis zorg. Dat betekent dat de meeste behandelingen volledig vergoed worden zonder dat u of uw kind daarvoor verzekerd hoeft te zijn. Dit is heel prettig omdat wij daarmee de ruimte krijgen veel aandacht aan de gebitten van uw kinderen te besteden zonder dat u zich zorgen hoeft te maken.
Krijg ik bij jullie zonder waarschuwing opeens een hoge rekening?
Duidelijkheid
Wij spannen ons tot het uiterste in om samen met u tot goede resultaten te komen. Wij vinden het heel vervelend als wij te horen krijgen dat u zonder waarschuwing een hoge rekening heeft gekregen. Wij zullen dus voor elke behandeling vertellen wat de kosten zijn. Daarnaast geven wij ook alle voor- en nadelen van deze behandeling met betrekking tot uw gebit. Wij geven ook alle mogelijke alternatieven voor de behandeling zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Bij hogere bedragen kiezen wij ervoor altijd een schriftelijke begroting te presenteren wij merken dat onze patiënten dat als zeer prettig ervaren. Zo voorkomen wij dat onze patiënten voor onaangename verrassingen komen te staan.
Welke behandelingen voeren jullie allemaal uit?
Alle tandheelkunde
Alle behandelingen die wij uitvoeren vindt u hier. Wij beoefenen de tandheelkunde in de breedste zin van het woord. Dat betekent dat wij uitgebreide kennis hebben over alle mogelijke behandelingen die uitgevoerd kunnen worden. De meeste voeren wij zelf in onze moderne praktijk uit. Ons personeel is goed nageschoold en op de hoogte van verschillende mogelijkheden.
Wij voeren intern werkoverleg om tot de beste behandelvoorstellen voor u te komen. Indien wij voorzien dat een behandeling eventueel te uitdagend is zullen wij u doorverwijzen naar de aangewezen specialist zodat u altijd de zorg krijgt die u op dat moment nodig hebt. U kunt dus voor alles bij ons terecht en alle behandelingen worden door ons in gang gezet.
Nemen jullie nu patiënten aan?
Ja
Wij nemen op dit moment nog nieuwe patiënten aan. U kunt zich hier aanmelden.
Welke tarieven hanteren jullie?
Vaste tarieven 2023
De NZA stelt jaarlijks de tarieven vast die wij hanteren, zie hier. De Nederlandse Zorgautoriteit voert elk jaar een onderzoek uit bij tandartsen om te bepalen welke tarieven voor het volgende jaar in rekening gebracht mogen worden. Dit gaat hetzelfde als bij de ziekenhuizen.
Voor elke behandeling geven we aan wat de kosten ongeveer zullen worden. In sommige gevallen moeten we hiervan afwijken als er tijdens de behandeling een complicatie optreedt, dit is niet altijd te voorzien. Ook dan staan de tarieven vast, echter komt er miscchien een tarief bij. We zullen u hier steeds over blijven inlichten.
Wat zijn de techniekkosten die op mijn rekening staan?
Tandtechnische kosten
Techniekkosten ontstaan wanneer een andere partij betrokken is bij het maken van een werkstuk voor u. Dit is eigenlijk altijd een tandtechnisch lab. Tandtechnische laboratoria maken onze kronen, bruggen en protheses. Maar zij maken ook de studiemodellen en orthodontische apparatuur die wij gebruiken. De tandtechnische kosten die gemaakt worden rekenen wij één op één door. Daar komt dus geen opslag bij. Wij werken uitsluitend met de beste tandtechnische laboratoria samen om u te blijven verzekeren van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs.
Hoe gaat de betaling van behandelingen in zijn werk?
Proces
Als het lukt declareren wij (een deel van) uw behandeling direct bij de verzekeraar. Over dat deel van de rekening heeft u dan vast geen omkijken. Het restant dragen wij over aan onze factoring maatschappij. Dit is nu infomedics. Zij handelen de betaling met u verder af. Zij doen dit zoveel mogelijk per e-mail in combinatie met I-deal. De ervaring leert dat als wij onze betalingen in eigen beheer hebben, we toch weinig tijd kunnen besteden aan wat we echt leuk vinden; tandarts zijn.
U mag een behandeling achteraf ook direct bij de balie pinnen, mocht u dat makkelijker vinden.